ТУРЦИЯ КРАДЕ 15 000 РАБОТНИ МЕСТА И МИЛИАРДИ ЕВРО ОТ СОФИЯ

Image Format

ТУРЦИЯ КРАДЕ 15 000 РАБОТНИ МЕСТА И МИЛИАРДИ ЕВРО ОТ СОФИЯ

Над 15 000 могат да работят в завода на Vollkswagen, ако той е в България

България все още има шанс вторият по-големина завод на Vollkswagen за Европа да бъде построен тук - собено след скандалните разкрития, че Турция се готви да предостави нерегламентирана държавна помощ на немския концерн. Според действащото митническо споразумение между турската държава и най-големия им търговски партньор – Европейския съюз - режимите за предоставяне на държавна помощ са хармонизирани с режимите за предоставяне на държавна помощ в страните-членки. В случай, че Турция и Vollkswagen заобиколят митническото споразумение, първите трябва да бъдат изключени от митническото споразумение, а вторите солено глобени. Слухове в турската преса стигат още по-далеч твърдейки, че правителството готви огромна обществена поръчка и турската администрация ще бъде оборудвана с автомобилите, произведени в Измир.

Построяването на завода в Турция, а не в България, би означавало лицемерие и беззаконие. Въпреки че тази битка изглежда далечна на обикновения човек и дори е вземана на подбив в България, тя засяга пряко живота на над 15 хиляди българи и косвено на много повече. Ако този завод бъде построен в северната част на столицата – в район Кремиковци – трайно установена промишлена зона, а не в Измир, промяната за региона в цифри би звучала така:

  • 15 000 нови работни места в зона „Кремиковци“ със средна работна заплата над 3000 лева бруто;
  • износ за над 10 милиарда лева годишно, вероятно близо 15 милиарда лева при натоварване на пълен капацитет от 700 000 автомобила;
  • растеж на БВП с около 3% годишно

Косвените предимства биха били:

  • възможност за привлечане на инвестиции в жилищни сгради в цялата дъга Кремиковци-Доброславци-Божурище
  • ускорено развитие на северните райони на София – единствената посока, в която градът може вече да расте - без общински и държавни инвестиции
  • драстично подобрение на транспортната инфраструктура около София.

Тези причини са повече от достатъчни да се борим заводът да бъде построен тук. Сега е моментът София и България да направят пробив за милиарди в световната икономика. София и България са дорасли и заслужават да бъдат част от световното автомобилостроене. Заводът да бъде изграден в Турция означава погазване на работещи споразумения, легитимиране на корупционни схеми на най-високо ниво и не на последно място – излишен подарък към една държава, доказала многократно, че не желае да се впише в Европейския съюз, а напротив – полага последователни усилия да се върне към тъмното си минало на ислямизатор.