МРРБ рекетира София за тол таксите на градските автобуси

Image Format

След заседанието на парламентарната комисия по регионално развитие не съм особен обнадежден за обстановката с винетките и тол таксите, споделя общинският съветник от ВМРО и председател на „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет Карлос Контрера.

Той е присъствал на заседанието на комисията в четвъртък, за да изложи проблема, касаещ София по отношение на винетките, както и да засегне темата, че не може градският транспорт да плаща тол такси.

От становището на МРРБ разбрах, че нещо нямаме особена чуваемост и не се слушаме, казва Контрера и казва, че по повод неговото предложение да отпаднат тол таксите за градските автобуси от ведомството са заявили, че е техническо невъзможно.

Само по себе си това е дълбоко невярно твърдение, защото Закона за пътищата в чл. 10, ал. 9 е изключил една камара пътни превозни средства от заплащане на тол такси - ППС на МВР, въоръжените сили и т.н. Значи има механизъм, просто МРРБ се опъва, инати се, мрънка и не разбира, че като не става с добро, ще стане по другия начин, посочва общинският съветник от ВМРО.

Контрера информира, че по отношение на темата с винетките следващата седмица ще има среща в МРРБ по темата с изключването на участъци на територията на СО от системата за платено премиване с винетки.

Добивам усещането, че МРРБ много удобно иска да тропоса поддръжката на тези пътища за сметка на общината. И задавам следния въпрос - в крайна сметка АПИ и държавата само за платените пътища ли ще се грижат, та поставят така въпроса. Това, че един участък не е с платено преминаване, не значи, че МРРБ и АПИ автоматично трябва да абдикират от него, както им се иска, заявява Карлос Контрера.

В заключение - някои хора явно не си извадиха поука от заседанието на МС в сряда и нещо си правят криви сметки. Очевидно ще стане по трудния начин, за да им се обясни, че светът нито почва, нито ще свърши с тях. Така че да изключват участъците от платеното преминаване и въобще да не си правят илюзии, че ще ни рекетират в София с поддръжката.