Нова порция измислици от спасителите на София

Image Format

Днес сутринта имаме нова порция фантасмагории от повелите на лъжата, именуващи се спасителите на София. Сега внушението е, че Столична община подарявала милиони на частен превозвач (МТК ГРОУП). Според спасителите (те тия неща не ги пишат с имената си) операторът е закупил 4 нови автобуса, с които ще обслужва линии, които не са разглеждани и одобрени от Столичния общински съвет. Автобусите вече са в София и с монтирани табели на несъществуващи линии. Това щяло да донесе видите ли 600 000 лв. на превозвача. Прави се едно колажче и тази опорка тръгва из социалните мрежи.

А какви са фактите (има ги в доклад № СОА20-ВК08-8457/ 16.09.2020г.). Явно обаче много работният независим съветник или не е чел доклада и приложенията, или ги е чел, но понеже не му изнася, извърта истината в полза на собсвеният си политически пиар и нищо правене. Та в доклада е посочено, че на 06.07.2020г. в СО е постъпило предложение от мажоритарно избраните кметове на Войнеговци, Подгумер, Кубратово и Световрачене с искане за разделяне на автобусна линия 21/22. Има го сканирано. На 18.07.2020г. съм го изпратил до „Център за градска мобилност“ ЕАД за проучване и становище. Направено е запитване до превозвача „МТК ГРОУП“, който оперира тази линия, като на 04.08.2020г. в отговор до „Център за градска мобилност“ ЕАД се посочва, че към 01.10.2020г. може да осигури нови газови автобуси (4 броя) за осъществяване превоза по разделените линии. Центъра за градска мобилност ЕАД със свое писмо от 26.08.2020г. изпраща предложение за разделяне на линия 21/22 с посочени маршрут, разписания и експлоатационни показатели. Цялата фактология, която я има към доклада, показва, че това не е моментна хрумка, а процес започнал преди месеци по инициатива на кметовете на кметства и нищо чудно, че превозвачът си е докарал нови автобуси. Въз основа на цялата кореспонденция той си направил оперативните разчети. Запознатите с функционирането на един автобусен гараж знаят, че автобуси не се поръчват и доставят от днес за утре. Запознатите знаят, че автобусът се регистрира в „Пътна полиция“, вписва се в лиценза на оператора, оборудва се. Дори да не бъде подкрепено предложението, тези коли си остават оперативен резерв, защото, о, чудо, автобусите освен да возят пътници се и чупят, обслужват се, ремонтират се, а транспортът не трябва да спира.

Какво се оказва – че фантомите от „Спаси София“ нищо не разбират от автобусен транспорт. Те си мислят, че това е Макдоналдс – отиваш, плащаш и вземаш на момента. Второ – брутална лъжа е, че общината е плащала каквото и да е. Столична община не е платила и една стотинка за тези автобуси, няма и да плати. Общината плаща само пробегът на километър, който е 3.00 лв. (за сравнение общинският Столичен автотранспорт вози на 3.16 лв., така че всеки може да сметне дали не е по-евтино). Тези автобуси са за сметка на превозвача – той си ги плаща и стопанският риск е изцяло за него.

Тази поредна провокация показва, че „спасителният кръжец“ е против подобряване на транспортното обслужване на район „Нови Искър“, на четири села. Показва още или тежка некомпетентност, или умишлено подбиране, извъртане и превратно тълкуване на факти. Може би и двете. Интересно докъде ще стигнат в измамите тези хора. Иначе много обичат да обиждат другите, но дори нямат смелостта да се подпишат с имената си под клеветите.

С такива НПО-та и общински съветници на София врагове не й трябват!