Интернет


Има опасност работата на Столична община да блокира


В деня на първата сесия на Столичния общински съвет за 2019г. направих коментар като председател на "Патриоти за София - ВМРО и АТАКА" пред сайта http://vitoshanews.com за началото на работата на общинския съвет и очакванията как ще протече тази последна година от този мандат на СОС. “Ще бъде противоречива работата на СОС, защото има много нерешени въпроси, а и дватат вида избори през тази година изнервят голяма част от съветниците и администрацията. Оттправям призив към всички съветници да проявим много повече разум и доста по-малко емоции в работата ни. Ясно се виждат наченките на клокочещото предизборно говорене. По въпроси, които до момента за мнозина бяха безинтересни сега стават бурни прения. Усещам и явната липса на решителност пък у някои други да вземат решения, като тази плахост е израз на някаква имагинерна застраховка в стил „да не вземем да сбъркаме, да не настъпим някоя мина”. И доминантата на всичко това се нарича избори. Да се убеждаваме в обратното е безпредметно. Казвам го, защото виждам реална опасност работата на местната власт да бъде фактически блокирана. Това би била съществена грешка, но натам вървят нещата. На четвъртата година от мандата на този общински съвет все още има теми, по които не сме отбелязали напредък, а хората очакват резултати. Има и въпроси, които намериха своите отговори, такива, които са в процес на решаване. И няма нищо лошо да си казваме, че по едни теми успяхме, а по други не. Конкретиката – когато гласуваме бюджета на общината на следващата сесия. Политическата предизборна вакханалия вече започна и съзирам симптомите на прийомите, които ще се ползват. Да, ние ще бъдем все по-често свидетели на истерични крясъци и драматични пози, ще бъдем и свидетели и на свършване на откровени глупости с едничката цел да се угоди на някакво обществено мнение (което не е задължително да е разумно). В последната година на настоящия мандат Ви призовавам ако не друго, то поне да пазим достойството на институцията, на общинския съвет, на местната власт. Ние сме майстори да ерозираме и девалвираме институциите. Не случайно говоря да запазим достойнството на общински съвет – има ясни признаци, че тук в тази зала ще станем свидетели на ситуации, които лесно можем да определим като клоунада. Дано не съм прав.” Карлос Контрера също така заяви, че вероятно ще има опити много теми да се заметат под килима, защото нямало лесни решения за тях, а и липсвал консенсус по кой път да се тръгне. Според него въпросът с циганите и гетата е точно такъв пример , а също така липсата на каквито и да е действия по отношение на въпроса с водоснабдяването и концесията на „Софийска вода”, състоянието на Топлофикация-София и др.

Бюджет 2019 трябва да увеличи парите за транспорт и зелената система


Коментар пред stolica.bg относно предстоящото приемане на бюджета на Столична община за 2019г. Нашето настояване ще бъде да се отпуснат повече средства за транспорт, за да се намалят интервалите и да се подобри обслужването Общинските съветници на "Патриоти за София - ВМРО и Атака" са наясно какво как да постигнат целите на групата в Бюджет 2019 г. Две седмици преди гласуването на основния финансов закон на Столична община, председателят на групата Карлос Контрера изрази позицията си пред Столица.bg.  Патриоти за София вървим последователно към изпълнението на целите си. Патриотите ще продължат да следват политиката си и ще настояват за повече средства за транспорта, както и за отчуждаване на частни имоти в паркове. Ето какво искат да променят в проекта за бюджет за 2019 г. съветниците в "Патриоти за София": Нашите очаквания са проектът за сборен бюджет на Столична община за 2019г. да бъде балансиран и в голяма степен да продължи политиката от миналата година за инвестиции в транспорта, зелената система и образователната инфраструктура. С голяма доза вероятност тези приоритети ще намерят своето изражение и в бюджета за 2019 г. Направеното представяне на основните параметри показва стремеж да се следва концепцията за устойчивост на приходите и балансиране на разходите, без да се допуска залитане в една или друга крайност. Имайки предвид, че сме в изборна година - за евродепутати и местни избори, вероятно може да се стигне и до изливането на рог на изобилието в някои сфери, за да се натрупат, образно казано, точки. Групата на „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА” ще внесе своите предложения след като получим детайлните разчети по фунцкии и дейности. Със сигурност в хода на обсъждането в постоянните комисии на СОС бюджетът ще бъде изменен спрямо първоначалния си вид. Очакваме множество предложения от различни общински съветници. В крайна сметка най-нормалното нещо е разумните и мотивирани предложения да бъдат възприети. Очакваме, естествено и бомбастични, и чисто пиарски предложения и говорене – особено в контекста на предстоящата изборна вакханалия. Очакваме и хора, които за четири години нищо не произведоха в комисиите и в залата на съвета, сега да покажат хиперактивност. Нашата група смята, че вносителите от ГЕРБ ще проявят прагматизъм, защото все още има доста нерешени проблеми, които биха могли да получат своето решение именно през бюджета и осигуряването на финансиране. Един такъв пример е наличието на частни имоти в терени за паркове и озеленяване. За съжаление и през 2018 г. не се отчужди отново нито един терен. Логично би било средствата за отчуждаване да се увеличат и поетапно да започне придобиването от страна на Столична община на частни имоти, които са насред парковете. Със сигурност нашето настояване ще бъде да се опуснат повече средства транспорт – метро, електротранспорт и автотранспорт, както сторихме миналата година именно по наше предложение. Нуждите на града са значителни и само чрез допълнително финансираме можем да осигурим по-малки интервали на движение и по-комфортно обслужване на пътниците. Бюджетът задължително трябва да отговори и на редица висящи въпроси – рекултивацията на депата за отпадъци, необходимостта от повече инвестиции в зелената система, качественото подобряване на транспортната и инженерна инфраструктура на столичните райони в крайградската част. Истината е, че редица теми от бюджета бяха широко обсъждани в през изминалите няколко месеца. От „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА” сме предлагали доста обекти, които да бъдат включени в капиталовата програма на общината. Разговори за това са водени от миналата година и с кмета на общината, и с ресорните заместник-кметове. Опит за внушение е, че предложенията и политиките, заложени в проекта за бюджет, не са обсъждани. В крайна сметка, който иска работи, предлага, защитава идеите си и аргументи, а не чака заседанието по приемането на бюджета, за да се възмущава, че нещо не бил чел и не бил разбрал. Така или иначе въпросът не е само в приемането на бюджета като сбор от дейности, подплатени с някакви цифри на листове хартия. Ключов е въпросът за изпълнението, контрола и ефективността. В този смисъл могат да се отправят не малко забележки към някои общински предприятия, към някои дирекции в Столична община, а и към търговските дружества на общината, че дори и при наличен финансов ресурс, не се справят хич добре. Това е въпрос обаче на един бъдещ анализ и критиките няма да бъдат спестени, но и подплатени с препоръки за повече ефективност при харченето на публичния ресурс.  

София може да загуби милиони левове заради Макрон


Интервю за сайта vitoshanews.com. Говорих за опасностите за общинската икономика, ако пакетът "Макрон" бъде приет и българските превозвачи пострадат. Ако секторът загуби пазари и клиентела, това ще доведе до негативни последствия за София - загуба на работни места, загуба на инвестиции, преки загуби за бюджета на София от данъци и такси. – Г-н Контрера, през последните дни се изостри напрежението около пакета „Мобилност” или т.нар. пакет „Макрон”. Въвеждат се нови регулации за тежкотоварните превози, българските превозвачи готвят протест в Брюксел на 10 януари. Как ще се отрази на София обаче тази регулация, ако текстовете бъдат приети в този си вид? – Този въпрос много пъти сме си го задавали. Едно трябва да е ясно – този пакет „Мобилност” е явна и пладнешка кражба на бизнес – на транспортният бизнес на българи, поляци, латвийци и т.н. Регулациите, които се предлагат ще направи грубо казано източноевропейските превозвачи неконкурентноспособни. Целта е проста – да се извадят от пазара, за да не са конкуренция, а Франция и Германия да оберат шофьорите ни, които да идат да работят за техните икономики. Много йезуитски план, защото цялата тази история става под лозунга борба със социалния дъмпинг, уж в името на работниците и служителите. Ако това се приеме, то българският транспортен бранш ще бъде ударен и вероятно не малко превозвачи или ще фалират, или ще преустановят дейност, а други ще намалят обема си на работа. – Логичният въпрос е дали този сценарий ще засегне софийската икономика? Общинските приходи? – Без да звуча апокалиптично, ако тези нови правила се приемат – пакета „Макрон”, София ще пострада доста. Негативите са непредсказуеми на този етап, защото има много косвени последици. Ако извадиш от строя един бизнес, той повлича и останали сектори след себе си, защото икономиката е жив организъм. – Хипотетично какви биха били негативните ефекти за Столична община? – Проблем ще има по няколко линии. На първо място доста транспортни компании, т.ч. занимаващи се с тежкотоварни превози, спедиция и логистика са базирани в София. Има и големи, и средни, и малки. Ударът по тях логично значи, че по-малките директно ще фалират, а оцелелите ще свиват разходи. В превод – закриване на работни места, по-малко данъци и осигуровки, логично никакви инвестиции. Има и друга опасност – пребазиране на фирмите, т.е да се принудят да избягат в държави с по-благоприятни режими или разположение. Доста от транспортните компании имат инвестиционни проекти за нови логистични центрове, за разширяване на бизнеса, което значи по-голяма заетост и приходи за местната власт (такси, местни данъци и т.н.). Ако бизнесът им пострада, то просто нямат да инвестират, а ще се борят за оцеляване. Последствията са непредсказуеми, защото това повлича и други сектори – счетоводни услуги, юридически услуги, автомонтьорски услуги и т.н. – Звучите доста апокалиптично? – Това е възможен сценарий за съжаление, реален сценарий, ако тази глупост се приеме от Европейския парламент, за да се угоди на Макрон и немското лоби. Ще добавя и друго – има сериозни интереси за изграждане на нови логистични зони в района на Кремиковци, Нови Искър. Ако транспортният бизнес пострада, тези проекти ще бъдат замразени, което пък директно лишава общината от местни приходи. Една проста сметка – едно е да плащате данъка на хиляда камиона в София, друго е да плащате на сто камиона. Представете си, че за няколко години броят на тези возила намалее, веднага спад в данък върху притежанието на МПС. Мен ме притеснява загубата на работни места, на обороти . Представете си  – тези семейства, които остават без работа, дали ще помислят за покупка на жилище например? Едва ли. – Т.е. този национален въпрос ще има измерения и при местните приходи? – Неминуемо. Пак казвам – ако браншът пострада, ще се откаже или ще замрази за неопределено време идеята за развиване на логистични центрове, бази за дейността си, което автоматично значи по-малко приходи от данък върху възмездно придобиване на имущество, от данъка върху недвижимите имоти, от такса смет, от такса за издаване на разрешения за строеж и т.н. Ще се усети в Столична община. Тази ситуация е ярък пример защо е важно какво става в Европа и в Европейския парламент. Виждате, от една законодателна мярка, от една директива, какви последици настъпват. – Колко би могла да загуби все пак столицата, теоретично? – Прогнозирането е трудно, защото има много неизвестни в уравнението. Но според мен, ако се стигне до приемане на тези рестриктивни правила за превозвачите – над 10 000 работни места ще се закрият, защото сектора ще се свие. По отношение на местните приходи – между 3-5 млн. лв. преки загуби от неплатени данъци и такси. Говоря само за Столична община. Възможно е и повече да са загубите. Когато един предприемач загуби пазар, клиентела – или затваря, или си мести предприятието, или свива обема на дейността и разходите. Говорим за транспорт, логистика и спедиция – в национален мащаб дава 17% от БВП, представете си да намалее на 10% или под 10%. Какъв ще е ефектът – със сигурност драматичен. – Някои биха могли да ви обвинят в спекулация? – Това са груби сметки. Все още не е ясно какво ще се случи. Но пак казвам – икономиката е жив организъм, ако един сектор пострада, повлича и другите къде повече, къде по-малко. Ние не живеем в автаркия! – В заключение… – Дано разумът надделее и тази дивотия да бъде отхвърлена от Европейския парламент.  

Билбордовете с гей пропаганда са провокация


Коментирах пред "Информационна агенция ПИК" появата на отявлена гей пропаганда в няколко български града под формата на билбордове, платени с пари, дадени от Европейската комисия. Определих появата на тези билбордове като висша форма на провокация и агресивна гей пропаганда, която неслучайно се появява точно преди светлите християнски празници - най-вече Рождество. Акцията е с цел да създаде изкуственото, фалшивото усещане, че в България има някаква вилнееща хомофобия. Целта на организаторите е ясна - да провокират и да измислят проблеми, за да оправдаят грантовете. За мен техните действия са поредното доказателство, че се мъчат да правят политика, използвайки задните си части. Категорично съм против по улиците, булевардите и площадите на София да се поставят подобни билбордове и реклами. Това е нарушение на добрите нрави и обществения морал. Логично е, ако се появят, Столична община да разпореди премахването им. Ясно е, че гражданското възмущение от тази кампания е огромно, не изключвам столичани още преди общината да противодействат срещу тази пропаганда.  

БНР натрупало 1.8 млн. лв. борчове към Столична община


В дневния ред на Столичния общински съвет за четвъртък ще бъде разгледано искане на Българско национално радио за разсрочване на задължения за такса смет. Сумата е колосална – 1 800 000 лв. без лихвите. Борчовете са натрупани от 2013 г. досега и са задължения за данък “недвижим имот” и такса “смет” за сградата на бул. „Драган Цанков“. Липсва яснота защо тези пари не са плащани и как и къде са харчени разчетените в бюджета на БНР средства за данъци и такси. Радиото ежегодно получава държавна субсидия, а има и свои собствени приходи от рекламни договори. За повече подробности потърсихме Карлос Контрера – заместник-председател на постоянната комисия по „Икономика и собственост“ при Столичния общински съвет. Ето какво коментира той пред „Витоша нюз“: “Изненадан съм от този доклад, ще кажа даже втрещен. На какво прилича това – държавно финансирана структура да не си плаща данъците и таксите? 1,8 млн. лв са много пари. А висша форма на нахалство е да не плащаш вече шеста година. Ако това беше гражданин или някоя фирма, досега да са я разпънали на кръст, да са наложени запори и задълженията да са събрани принудително. Ръководството на БНР трябва да се срамува от себе си, а да искат разсрочване за 5 години, е вече гьонсуратлък. Държавата чрез Сметната палата и АДФИ трябва да им направи пълна проверка. Къде и за какво са харчили парите за данъци? Защо на доста журналисти в БНР се плащат ниски заплати, а на други по една чанта пари? И къде са парите за данъците, защото с тях очевидно не са плащани заплати, а нещо друго. Категорично ще гласувам против този доклад, както и групата “Патриоти за София”. Просто възмутително. Стига вече подаръци и индулгенции за разни държавни структури, които живуркат за сметка на общината. Да не забравяме, че БНР е окупирало паркинга на местростанция „Васил Левски“ и се ширят там, докато столичани се чудят къде да паркират.“

Витоша, Топлофикация и транспортът остават нерешени проблеми за София


Интервю на stolica.bg с Карлос Контрера. Какво свършиха общинските съветници от „Патриоти за София“ и какви са приоритетите им за последния политически сезон на мандата на СОС разговаряме с Карлос Контрера, председател на група. – Какво не успяхте да свършите през изминалия политически сезон? – Като група сме доволни от някои неща, от други не. Оценката на всички колеги общински съветници в групата ни е, че сме положили максимални усилия по фундаментални за града въпроси. Това, че не всички се случва достатъчно бързо и в очаквания от столичани мащаб, оценяваме като един вид неуспех. Ако трябва да навлезем в конкретика – не успяхме да убедим другите групи от нуждата да реорганизираме транспортната схема, да излезем с ясна позиция, че СОС предлага изменение на плана за управление на Витоша, за да се възстановят лифтовете и влековете, забраната на движението на каруци в София също така и не се прие през изминалата година и т.н. Има много въпроси, които от няколко мандата се отлагат. – Какво трябва спешно да се приеме от СОС още през септември? – Безспорно трябва най-сетне да се приеме Наредбата за обществения ред на територията на Столична община. И тя се прие на 27 септември. Нашата група смята, че това е решителна крачка в правилната посока. Отне близо две години да се изработят текстовете, да се обсъдят и да се постигне баланс. В следващите седмици Столичният общински съвет задължително трябва да започне обсъждането на бюджета за 2019 г. Вече има консултации, няма да скрия, че се водят разговори за конкретни политики и формулирането на приоритетите, в т.ч. конкретни обекти в капиталовата програма. – Какви са приоритетите ви за новия политически сезон? – Приоритетите не могат да бъдат формулирани от години за години или според политическия сезон. „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА” продължаваме с работата по темите връщане на Витоша на столичани, въвеждане на ред в ползването на общинските жилища, където има нечувани зулуми, окончателното премахване на циганските гета. В контекста на всички тези, а и на други въпроси, е и голямата тема за премахване на двойния стандарт спрямо кварталите от периферията на града и централните квартали. Очевидно инвестициите в малките населени места не са достатъчни. Въпрос на философия на управление е този дисбаланс да бъде премахнат, защото без мащабни инвестиции райони като „Нови Искър”, „Кремиковци” се превръщат в трудни за живеене територии. – Ще успее ли СОС да реши натрупаните с години проблеми на Витоша? – Ще успее, ако съберем политическо мнозинство официално да поискаме изменение на плана за управление на Витоша, което да позволи модернизация, рехабилитация на влековете и лифтовете. В момента планът е рестриктивен и забранява всичко. Кому е нужно това?! Очевидно не на столичани. Малки групи по интереси имат за цел да държат планината под похлупак. В момента Витоша не е достъпна. Или с кола, или с някой от рейсовете на градския транспорт през час. Това е кощунство спрямо града и хората. Няколко години подред в залата на общинския съвет призовавам колегите от другите групи да вземем решение и да поискаме планът да бъде променен и да започне подмяна на съоръженията. До момента има много приказки и почти нищо съществено. Оптимист съм, че в рамките на 7-8 месеца ще имаме подобно решение. Виждам податки, че вече доста общински съветници узряват за идеята да поискаме официално изменение на плана. – Обещаните промени в транспортната схема ще бъдат ли реализирани до края на мандата? – Лично аз не вярвам. Цялостна реорганизация едва ли ще видим в този мандат. От друга страна започнаха не малко промени в разписанията на наземния градски транспорт, за да се отговори на очакванията на гражданите. Това е стъпка в правилната посока. Някои казват, че тези промени били на парче и неефективни. По-скоро бих им опонирал, защото в интервалите на движение и разписанията има много неща, които трябва да се подобрят. Такива са примерите с автобуси 117, 119, с тролейбусна линия 2, с трамвайни линии 20 и 22 и т.н. Гражданите не могат да чакат общинските съветници и администрацията да се наумува. Да не говорим, че все още се работи с разписания, измислени при други условия и друг начин на живот в града. Поне от две години обяснявам, че разписанията в предпразник и празник са неадекватни и трябват повече коли по линиите и намаляване на интервалите на движение. София отдавна е активен град и в почивни дни, а градският транспорт се движи според разбирания отпреди 20-30г. Истината е, че особено по крайградските линии интервалите на движение трябва да се намалят, за да стане превозът удобен за хората. В противен случай те просто се качват на колите и стават задръстванията. – Мислите ли, че след години може да бъдете обвинени от столичани за решението за кредит на Топлофикация за изграждането на завод за изгаряне на RDF? – Обвинени могат да бъдат тези, които подкрепяха и подкрепят този проект. Нашата група винаги е гледала скептично на тази идея и не сме подкрепили нито едно решение, свързано с проекта за изграждане на инсталация за изграняне на РДФ гориво на територията на ТЕЦ-София. Не сме подкрепяли и решението за кредита, просто не приемаме площадката да е там и се съмняваме в ефективността на проекта. Видяхте, че не малко колеги съветници и групи поетапно си сменяха мнението в една или друга посока. Групата на „Патриоти за София” не е подкрепила нито едно решение за инсталацията за горене на РДФ гориво. – Цената на парното в София отново се вдига, икономически обосновано ли е това, адекватно ли е повишението или просто това е спасителен механизъм за Топлофикация? – Това е въпрос към КЕВР, за цената. Факт е, че ние сме тежко зависими от цената на природния газ. Да не говорим, че с покачването на цената на газта Топлофикация София се изправя пред една спирала на увеличаване на разходите, но не достатъчно увеличение на приходите. Проблемът с цената на парното и топлата вода в София не е само в цените, определяни от КЕВР. Топлофикация трябва да се реформира из основи. Да се приложи шоков оздравителен план. Не може да се хвалим с двадесет-тридесет километра топлопреносна мрежа отремонтирана за година. Има тръби които са в аварийно и предаварийно състояние. Но липсва политическа воля за радикално решаване на проблемите на Топлофикация София. И предишното, и сегашното ръководство правят каквото могат, но това е политика на поддържане на дружеството в будна кома. Без ясен и амбициозен мащабен план за реорганизация, в т.ч. и погасяване на дълговете, агонията ще е дълга и тежка. Това не е в интерес на столичани. Но пак казвам, на този етап няма политическа воля у мнозинството в СОС. – Остава още един политически сезон до края на мандата, каква оценка бихте поставили на работата на СОС и на групата Патриоти за София? – Работим усилено, смятам, че сме изключително активна група, която предлага разумни решения. Често нашите идеи, предложения, изказвания се възприемат като твърде радикални. Времето ще покаже, че сме били прави. Видно е, че градът се нуждае от амбициозни и смели решения, радваме се, че една част от нашите предложения се възприемат и реализират. – Кои са големите успехи на Патриоти за София в СОС? – Безспорно най-важният успех е доставката на 60 нови газови автобуса за северните райони на София. Това стана по мой доклад през 2016 г., автобусите са по линиите от август 2017 г. Също така за мен е успех, че спасихме зелената площ на ул. Незабравка. Променихме наредбата за гробищните паркове, успяхме да осигурим целево финансиране за премахването на над 1000 опасни дървета в гробищните паркове. Премахването на Виетнамските общежития също стана след наш натиск и след като увеличихме средствата в бюджета на София за премахване на незаконни постройки и опасни сгради. Има много неща. С аргументи и логика успяваме да постигаме политическите си виждания и програмата, с която столичани ни гласуваха доверие. – Как бихте определили работата на Патриоти за София останалите политически групи в СОС, като конструктивна опозиция, политически противник или в интерес на столичани? – Работата е в полза на града. Въпрос на оценки и нюанси е как ще бъде дефинирана във всеки един момент. Що е то конструктивна опозиция в СОС? Кой на кого точно е политически противник в СОС? Виждате, че групата на патриотите не се свени да влиза в остри разпри и с ГЕРБ, и с БСП и с останалите групи. Ние защитаваме своите виждания, а това как някой ще го интерпретира, не е особено важно.

Гетата не се интересуват кой какво ги призовава


Интервю за novini.bg, в което очертах слабостите на приетите от СОС механизми за реакция при замъсряване на въздуха с финни прахови частици. За нас от групата на "Патриоти за София - ВМРО и АТАКА" гласуваните мерки са прекалено меки и няма почти никакви механизми по въпроса със замърсяването от битовото отопление. Така например не споделяме идеята, че успокоени зони в центъра с ограничение за движение до 30 км/ч. ще помогнат. Същото важи и за оросяването на улици - при минусови температури, това е неприложимо. Съгласни сме с тезата, че трябват и законодателни мерки, но по отношение на битовото отопление и сега може да се направи доста - например да се забрани горенето на отпадъци и отоплението на твърдо гориво в общинска собственост, да кажем "Виетнамските общежития". Пещерните типове от гетата не се интересуват кой какво ги призовава.  

София Прайд се гарви с кукерите


Използването на кукерски маски на гей парада в София е нова провокация за омаскаряване на българските традиции и ценности БЛИЦ се свърза с Карлос Контрера от ВМРО, който обясни очаква ли провокации, даде отговори на някои важни въпроси и зададе други, на които тепърва ще се очаква отговор. Вижте какво каза той пред медията ни: Тази година "София прайд" тръгва с мотото "Да прогоним предразсъдъците, невежеството и злото" и ще бъде воден от кукери. Г-н Контрера, какво се цели с тази демонстрация според Вас?    Те всяка година гонят предразсъдъците и невежеството. Всяка година обясняват, че те са интелигентните, умните и красивите, а всички останали са прости и други пещерни типове. Този мотив го има още от началото на парада. Това са чисти цинизми, с които се правят на интересни.  Използването на кукерската маска е нов вид провокация. По този начин активират линията по омаскаряване на българските традиции и ценности, защото дори без да сме го видели още, представяйки си го, ще става дума за едно откровено брутална демонстрация. Представете си кукерска маска върху голи мъже и жени, които се кълчат на някаква платформа. Само по себе си това принизява традицията. Вероятно това е част от целта и замисъла на организацията.  Въпреки че мнозинството в парламента е твърдо против гей парада, общината като че ли не е. Защо?   Аз виждам значителна част от колегите в Столична община и общинския съвет, включително и от страна на ГЕРБ, която е против. Самата община като институция не желае да влиза в този спор и да вземе еднозначно страна и предполагам, че основният фактор е какво ще стане отвън, което не може да бъде мотив, защото вие виждате, че всяка европейска държава води своя всяка национална политика и не се оставя да и се вменяват чужди идеи.  Вие казахте, че ГЕРБ са против тази организация, както и "Обединени патриоти". Каква е позицията на другите партии?  Очевидно е, че този парад не се подкрепя от мнозинството - нито от представителите на ГЕРБ, нито от тези на БСП. Представителите на Реформаторския блок и СДС категорично се разграничават от подкрепата за парада. ДПС са единствените ясни привърженици. Вчера се направи една доста сериозна институционална провокация, защото г-жа Георгиева (ДСБ) заяви, че кметът на Столична община трябвало да подкрепи гей парада, защото така правели кметовете на Берлин и други големи европейски столици, на което представителите на ГЕРБ, БСП и ние реагирахме изключително остро. С това се прави внушение, че Столична община се ангажира лично с организирането на парада. Друг е въпросът, че никой не е попитал кмета за мнение по тази тема. Това си е някакво тяхно вътрешно убеждение. По закон Фандъкова няма никакво задължение да подкрепя каквито и да е било подобни движения и организации.   Протестърите развяват някакви декларации от международни гей организации и партиите на европейските либерали. Не малка част от тях са активисти в парада.  Тази година рекорден брой фирми, бизнеси и производители застават зад "София прайд". На какво се дължи тази подкрепа?  С удоволствие ще проследя списъка на тези дружества и аз лично няма да ползвам повече услугите им. Ние, противниците на парада, можем да си направим този социален експеримент и след като те подкрепят подобна антибългарска политика и чужди за българското общество идеи и ценности, то ние ще си направим съответния бойкот като граждани. Колкото до дружествата, крайно време е да спрат да се занимават с политика. Гей парадът е политика. След като са преценили, че ще се занимават с подобни движения, ще си платят сметката.  Ще посочите ли имената им, когато разберете кои са?  Ще посветим публично и медийно внимание на всеки, който афишира "София прайд", за да разберат, че българското общество не може да бъде ползвано за боксова круша. Българското общество все още е силно и консервативно и няма да позволи да бъде провокирано от една шепа хора.  Имате ли информация как, кого и откъде се финансира "София прайд"? Един от основните привърженици на движението е от Български хелзинкски комитет и една от финансовите линии може да се търси там. Забележете, че тези хора никога не са публикували списъци с постъпилите суми, колко са изхарчили и къде, има ли задължения и т.н. Тези, които говорят за прозрачност, го правят само на думи. По-важен въпрос е колко ще струва охраната на този прайд от страна на полицията и защо се допуска това издевателство. По моя информация над 500 души от МВР ще бъдат ангажирани с парада. Защо се допуска тези полицаи да висят по ъглите в централната градска част по 12 и повече часа, вместо да се занимават с рутинната им полицейска дейност? Все още очакваме отговор на тези въпроси. Интервю на Никол ИВАНОВА, БЛИЦ  

ВМРО иска промени в градския транспорт за Черешовата задушница


Публикувано от http://sofia.topnovini.bg Автобуси и трамваи да вървят с делнично разписание, настояват воеводите Съветникът от ВМРО в Столичния общински съвет Димитър Антов предлага промяна на организацията на градския транспорт в София за 3 юни – Черешова задушница. В деня на почит към мъртвите се очаква засилен трафик към гробищните паркове. Промените са за линиите на градския транспорт в районите на трите големи гробищни комплекса – Централни софийски гробища, гробищен парк „Бакърена фабрика” и гробищен парк „Малашевци”. Антов предлага на 3 юни до Централни софийски гробища – трамвайни линии 3, 4 и 18 да се движат в събота с делничното си разписание. До гробищен парк „Бакърена фабрика” – трамвайна линия №6 и автобусни линии №108 и 83 да се движат с делничното си разписание, както и до гробищен парк „Малашевци“ – автобусни линии 18, 20 и 20М да се движат също с делнично разписание. При необходимост да бъдат пуснати повече мотриси/коли по натоварените линии на Столичен електротранспорт и Столичен автотранспорт, иска също воеводата. Той е отправил предложението си писмено до заместник-кмета по транспорта в София и до Центъра за градска мобилност, посочвайки, че приемането му е логично и разумно, изцяло в полза на гражданите на столицата. Столичната община има утвърдена подобна практика при провеждане на значими обществения събития или при определени празнични или паметни дни да променя "ад хок" транспортна схема или разписанията, за да създаде удобство за жителите и гостите на града. Отделно от това осигуряването на бърз обществен транспорт до гробищните паркове ще спомогне и за облекчаване на трафика, респективно на замърсяването, което той генерира, аргументира се Димитър Антов. Очакваме бърза реакция от зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев утре, най-късно до петък и да се издаде заповед, сподели пред репортер на Топновини общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера.