Телевизия


ВМРО ВЛИЗА САМOСТОЯТЕЛНО В БИТКАТА ЗА СОФИЯ!


В публицистичното предаване Плюс-минус с водещите направихме един смислен разговор за предстоящите избори в София, както и за парливите теми за престъплението и наказанието. И по-конкретно за смъртното наказание, за предложенията на ВМРО за ограничаване на обхвата на съкратеното съдебно следствие, за въвеждането на принудителна химическа кастрация за педофили и за съдаване на регистър на осъдените за педофилия.   "Във ВМРО се обсъждат три имена за кмет на София – моето, това на Ангел Джамбазки и на Красимир Каракачанов. Важна е не толкова личността на кандидата, колкото програмата, с която той ще излезе. Избираме местна власт за 4 години, което означава ясен ангажимент за изпълнение на конкретни действия. Един кмет, който е само медиен образ дали е най-доброто решение, ако не знае какво да прави и няма екип зад себе си? Целите, които си поставяме е ВМРО да стане незаобиколим фактор в управлението на града. Kатегоричен съм, че химическата кастрация и регистъра на сексуалните престъпници са мерки, които трябва да вземем като общество. Това са мерки срещу насилието, които трябва да станат реалност." Целия разговор гледайте във видеото:   https://nova.bg/news/view/2019/09/11/262365/карлос-контрера-във-вмро-се-обсъждат-три-имена-за-кмет-на-софия/

ВМРО СЕ ЯВЯВА САМОСТОЯТЕЛНО НА ИЗБОРИТЕ В СОФИЯ


Днешното ми участие в сутрешното предаване на ТВ "Европа". ВМРО ще се яви самостоятелно на изборите в София с кандидат за кмет, листа за общинскис съветници и кандидати за кметове на райони и кметства. " ЩЕ СЕ ЯВИМ САМОСТОЯТЕЛНО НА ИЗБОРИТЕ! ЩЕ РАЗЧИТАМЕ И НА СИЛНИ ГРАЖДАНСКИ КАНДИДАТУРИ.  Чака ни брутална кампания за местния вот! Чрез използване на силният инструмент наречен социални мрежи вече има огромни скандали. Създава се зловредна обществена среда, не водим смислени разговори, занимаваме се с компромати. Границата се прекрачва много сериозно, а изборите са с тежки залози. Прехвърчането на искри и медийните удари няма да решат проблемите. Още не е започнала кампанията, но обвинения валят, а добрият тон трябва да бъде запазен.    Решението на ВМРО  е да се явим самостоятелно на изборите, ще разчитаме и на силни граждански кандидатури, не изключвам ВМРО да се яви и на балотаж. Всеки кандидат от листата трябва да се явява с екипът, с които ще работи. Така се гради доверие. Дискусията тече в партийните структури и скоро предстои да обявим листата.  Важно е не да се фокусираме върху самата личност, а по-скоро към планираните политики по отношение на град София. От кметът освен да бъде политическо лице се очаква и да работи. Хубаво е да се знае какви ангажименти се поемат, в този ред на мисли като основен приоритет на кампанията ни извеждаме сигурността, защото проблемите в тази област са най-сериозни."   Чуйте повече в цялото интервю тук.  

ВМРО:кастрация за педофилите и връщане на смъртното наказание


От ВМРО призовават за радикален подход срещу сексуалните престъпления. Разговор в сдуиото на България от еър с Карлос Контрера, общински съветник от ВМРО. "Действително има тежък проблем със сексуалните престъпления. Защото назад в годините се очерта една тенденция тези посегателства да не намаляват. Тука отваряме скобата, че характерът на тези престъпления предполага една известна част от тях, не се знае каква, да остава скрита за обществото и за институциите. Поради простата причина, че жертвата във много от случаите предпочита да замълчи, да не се оплаче, стига да остане жива, чувства някаква форма на вина, срам и т.н. Особено когато става въпрос за деца много трудно се установява по заявителски материал това престъпление. Защото първо трябва да е известно на някой от близките, а а ко недай си Боже е замесен и някой близък, какъвто случай беше огласен в последните месеци, тогава разкриването става доста трудно. Но това не означава, че този род престъпления липсват в държавата. В конкретния случай отново се опитваме да повдигнем дебат по темата, че ние се нуждаем от радикализиране на нашето законодателство, на тази част от на НК. Тези случаи се повтарят, те се повтарят и за съжаление не виждаме справедливост, което представлява огромен социален проблем. Особено когато се посяга на деца. И тука стигаме до следното обществено решение, което трябва да вземем всички заедно, като граждани. Въздигаме ли децата във висша ценност на обществото? Да, въздигаме ги! Мисля, че по това няма спор. То и на конституционно ниво е прогласено. Въпросът е какво правим? Могат ли извършителите на такива престъпления да разчитат на снизхождение и милост от нашата наказателна правна система?Лично аз мисля, обаче, че не трябва да разчитат.   Има много случаи, в които подобни педофили, изнасилвачи се разминават с леки присъди. Тоест такива, които са около 5 и под 5 години. Това не е справедливо. Относно случая в с. Сотиря и извършителят Мартин Трифонов. "Тук говори, да, за рецидивист, очевидно извършил престъпление в условията на повторност. Той няма да се поправи, бъдете убедена в това. Неговото мислене вече е такова, неговата личност е формирана по този начин и той представлява категорична заплаха за обществото дори и когато си излежи присъдата. Един от вариантите, които ние предлагаме е въпросният метод "химическа кастрация". Има вече дебат, което е добре в обществото, защото трябва да вървим в някаква посока. Сега, слушам експерти казват да не е химическа, да бъде хирургическа. Психиатри, психолози казват със химическата кастрация голям е шанска да намалим нагона, но престъпното мислене ще остане и тези хора ще си продължават да си опитват, ако не бъдат наблюдавани, да извършват под някаква форма посегателство срещу деца, срещу непълнолетни или срещу жени." Относно опасността подобни извършители макар и кастрирани да извършат повторно престъпление. Мисленето на тези хора е в сферата на психопатологията. Макар физически той да не може, в един момент, да изпълни това деяние и да го доведе до край, не означава, че не е склонен да тръгне отново по този път. Може да убие човек. И по отношение на този казус, а и на други, аз съм доста по-радикален и за мен дебата и връщането под някаква форма на смъртното наказание е едно добро решение. Без значение е, че от хуманистични подбуди и от всякакви други има съпротива. Относно връщането на смъртното наказание. Не е въпрос толкова на европейско законодателство, а на това какво се случва в отделните държави-членки. Спомняте си, че по време на предизборната кампания аз повдигнах тази тема с идеята и в европейските институции, и в отделните европейски държави да се тръгне към един дебат по темата за отпадането на този мораториум за смъртното наказание в Европа. Тогава много хора ми се присмиваха, но подобни брутални случаи на насилие не спират. И очевидно рецептата, либералната рецепта, не върши работа. Ние се нуждаем от радикален подход. Ще дойде време, след две-три-пет-десет години когато този дебат, съм убеден, не само в България, но и в редица европейски държави ще бъде вече в положителна конютация, т.е. ще тръгне в процеса да върнем смъртното наказание като вид наказание.   Не забравяйте, че ние тепърва ще имаме огромни проблеми с тероризма. Моята теза тогава беше, а и сега е същата, не съм си променил позицията като представител на ВМРО, да, може би е малко по-радикално: за тероризъм, за подобни убийства, извършени по особено жесток начин, мъчителен за жертвата действително трябва да съществува тази правна възможност. Дали и как ще се изпълнява е друга тема. Знаете, няколко организации сега ще скочат и ще кажат, че не това е пътят и начинът? Те хубаво скачат, но ние продължаваме да броим трупове. Дали е справедливо? И спрямо жертвите, и спрямо цялото общество? Чувство за безнаказаност става все по-голямо, то е поголовно в нашето общество, независимо дали става въпрос за битови престъпления като кражби или за подобни тежки престъпления. Факт е, че този човек може да излезе след 15 години. Той наистина може да излезе. При съкратено съдебно следствие действително той има възможност да получи присъда под минимума, което означава 30 или може би под 30 години. Да се държи добре в мястото за лишаване от свобода, да работи или когато бъде сменен режима от строг на общ, защото това е режим на изтърпяване на наказанието, този човек да излезе, след което отново да извърши тежко престъпление, така както беше убиецът на Вероника Здравкова в Търново, спомняте си този брутален случай. Ние се либерализирахме твърде много. Минахме твърде наляво в нашите хуманистични разбирания. Добре, една година, обаче, този дебат за т.нар. съкратена процедура, да бъде премахната при особено жестоки престъпления, само че това не се случва. Не случайно Ви казах „чухте разговора преди Вас“. Да, разговорът с г-н Зарев беше много интересен и той очерта проблеми от гледната точка на експерт, които трябва да бъдат решени от законодателя. Отварям една скоба- разговорът за това съкратено съдебно следствие тече от 2015 година. В миналия мандат на НС , 43 НС, беше внесено това предложение, тогава от групата на „Патриотичен фронт“, след това по време на 44 НС отново тръгна разговорът, породен от поредния казус, но за съжаление има съпротива и явна, и пасивна… Ако не вземем крути мерки като общество, като граждани, ако щете като политически партии, законотворци, изпълнителна власт, с прокуратура, съдебна и въобще всички, които имат някакво касателство към вземането на решения в държавата, тези случаи ще продължат. Няма как да обясним на обществото, че е нормално един убиец да се възползва от намаляване на наказанието с 1/3 или да се възползва от възможността да замени доживотен затвор с наказание лишаване от свобода 30 години. Не е справедливо. Философията на съкратеното съдебно следствие, ако четете има едно становище на ВКС, много интересно, е процесуална икономия. И тука аз задавам следния философски въпрос – Може ли, заради съкратена процесуална икономия, т.е. да пестим разпити, 2-3-5- месеца, това да струва човешки живот и наказанията, които се налагат да бъдат твърде леки за тежестта и бруталността на престъплението? ​Което ме подсеща за нещо друго, Зам. министъра на правосъдието Проданов със кански усилия успя да въведе началния етап на системата за проследяване с прословутите гривни, мисля че беше широко отразено. Тоест вижда се, че можем да използваме тези технически способи. Не само за хората, които са с някаква мярка за неотклонение, но и по отношение на осъдени. ​И на лица, които са излежали наказанието, но са рискови. Но пак става дума за промяна в наказателно-правната политика. А това се случва в НС. Лошото е, че има различни лобита и хора в парламента, които не разбират тежестта на тази тема. Което вероятно има своето обяснение, че те живеят в един затворен свят и не виждат, че това се случва по улиците. Всички ние които сме, обаче, по улиците и живеем сред хората и кварталите..  ​Искаме сигурност, да. Вашият предходен събеседник разви много интересна теза. За начина, по който се контролира до известна степен или се наблюдава живота, на този който е излежал присъдата. В момента никой не го прави. Дори стигаме до ситуации, в които, да кажем, уведомяват, че едно лице е пуснато и никой не се интересува от неговото последващо битие. Имаме служби, т.нар. пробационни и други, които биха могли да помогнат в това отношение. Не за друго,  един осъден, който е пуснат на свобода и е излежал една сравнително по-дълга присъда, връщайки се обратно в обществото, т.нар. интеграция от затворническата среда към  нормалния начин на живот, той среща безспорно много трудности. Рискът отново да тръгне по лошия път е много голям. И тука е ролята на силовите ведомства, на тези служби, да кажем за пробацията, да го обгрижат, така да се каже този човек. В противен случай ние пускаме едни хора, които утре с лека ръка отново извършват престъпление. Не казвам, че всички са такива. То и въпросът е защо този човек е пуснат след като е излежал присъда само от 1 година. Този въпрос може да бъде зададен на либералните Прокуратура и Съд. Които много удобно казват „Такъв е закона, ние прилагаме закона.“. Но когато ние тръгнем в посока да правим закона по-строг те излизат със становища, че това не е правилно.  Малко двулично е. Тук не искам нито да влизам в задочен спор с представители на прокуратурата или на съдебната власт въобще. Но проблемът е очевиден. И друг е въпроса дали ние като общество в случая трябва да вземаме априори за меродавни думите на адвокати, на съдии и на прокурори. Защото сме стигнали точка, в която базовата човешка справедливост вече я няма. Сред нас се разхождат убийци, рецидивисти, педофили. Социални работници няма, те се оплакват и срещу 500 лв. не искат да го вършат това. Ами така е. Освен това да пратите един социален работник в едно циганско гето, за да се занимава с подобен случай, според Вас този човек каква точно ефективност ще има в работата? Той ще гледа по-бързо да си тръгне. Улиците са пълни с просещи циганета. Той, може би, няма и да отиде, предвид че и спешната помощ не иска да влиза в тези гета. Ами, как да иде? Аз, честно да Ви кажа, така си мисля, че по казуса със спешната помощ в гетата без полиция там не трябва да се пуска линейка. Те и полицаи бяха бити. Е, като се изпратят 2-3 буса жандармерия нещата се обръщат. Но, отново казвам, ние трябва, като че ли, вече да се върнем на базовия разговор за елементарната човешка справедливост. Оставете буквите, алинеите и формализма в правото. Много колеги юристи се увличат във формализма, но все пак правото е направено за хората, а  не просто, за да съществува като някаква даденост. Няма свещени крави, но всичко е въпрос на разговори и дебат, с което и мисля да завърша отговора на този въпрос – Трябва ясна и здрава политическа воля. Ако Парламентът реши, че така ще е, то ще стане независимо кой-колко писка отвънка. Да се уточним, че интеграция в начина, по който това се проповядва като мантра не съществува и това не проработи в държавата. То не е проработило никъде. Години наред от ВМРО обясняваме, че създаваме едни огромни маси от бедни, слабообразовани хора, които живеят на примитивно ниво. И те са склонни да извършват подобни посегателства, защото техния психологически праг към насилието е много нисък. Те са, поради своята необразованост и начина, по който живеят като стадо, са склонни да упражняват непрекъснато насилие. Говорили сме го с Вас много пъти. Какъв е начинът? Очевидно, на първо място трябва да се каже „да, това е голям проблем“. Не случайно Каракачанов внесе един пакет от мерки с желанието да се тръгне в конкретна посока. Очевидно е когато са събрани едни озверели хора, 20-30 хил. души, няма нито как да ги интегрираме, нито как да ги контролираме. Тоест трябва да се разбият тези гета. Самият социален модел да се обърне. Вижте го този какво е правил, убиеца Мартин Трифонов. Стои в селската кръчма, напива се, скимва му и извършва едно брутално престъпление. Като него сигурно са хиляди. Утре може да има друг случай. Утре може да бъде някой от нас. Нападнат на улицата и убит за 2 лв.  Тези хора разсъждават по този начин. Да, те са проблем за обществото. Другият разговор- ако такива социопати се разхождат сред нас редно ли е ние да ги изолираме и да не ги пускаме да живеят сред нормалните хора? Да, мисля, че е редно. Да, това звучи радикално. Но ситуацията последните години е такава. Социалните помощи- те трябва да се спрат. Да, вероятно дори и да не работи взима някаква пенсия или баба му, или майка му – нещо подобно. Пословични са примерите, че когато се пуснат детските банкоматите около циганските махали се изпразват. Тоест парите, които са за децата отиват, за да гуляят. Ядат и пият 3 дни, а после шут на цигането да проси тука на Витошка, примерно. Живян живот. Всеки ден го виждаме това, но го отминаваме и не се възмущаваме особено докато не се случи някакъв подобен случай, което показва, че като общество сме малко лицемерни. Искаме някой да направи нещо, но ако може да не е много рязко, да няма проблеми и ако може да не ни занимават с него, а да се случи просто ей така На финала- апелирате за радикална промяна? Очевидно ни трябва твърде последователна политическа воля. И в законите, в изпълнението. Защото имаме проблем и на двете места.

Как ще се изпълнява споразумението за заплатите в градския транспорт?


На 11-ти юли общинските съветници от ГЕРБ с лекота приеха доклад на кмета на Столична община, според който за следващите три години ще се водят преговори и ще се увеличават с по 10% заплатите на работниците и служителите в градския транспорт. Въпреки много неясноти и липсата на каквато и да е конкретика по финансовите въпроси, идеята беше възприета. Групата "Патриоти за София-ВМРО и АТАКА" не участвахме в гласуването с ясното съзнание, че решението е един пиар, зад който не стоят никакви разчети. Липсват данни как са водени преговорите и какъв е бил резултатът от тях. Споразумението предвижда в следващите три години увеличение с по 10% на възнагражденията, което грубо означава около 25-30 млн. лв. повече на година (в т.ч. влизат и осигуровките, които работодателят трябва да внася врху по-високите суми). Откъде ще дойдат тези пари не е ясно. А вариантите са два - да се увеличат цените на картите и билетите или да се увеличи субсидията, която общината дава всяка година на транспортните си оператори. Тази субсидия в момента е 100 млн. лв. И се плаща от данъците на столичани. Ние, патриотите смятаме, че няма как да се увеличат данъчните приходи с по 25-30 млн. лв. на година, за да се превеждат като субсидия за заплати в градския транспорт. Действително всички искаме да се увеличават доходите, да осигуряваме повече условия за труд, но цената за това трябва да бъде платена от някого. В случая общината разходва парите на софиянци и трябва да е много внимателна какви харчове прави. Като общински съветник от ВМРО изразих и позицията, че това споразумение де факто ще създаде напрежение в следващите три години, защото ще бъде ползвано като аргумент, че Столична община се е задължила да осигури въпросните увеличения. Открит остава въпросът какво правим с ниските заплати в други общински структури и звена - например тези на медицинските сестри, например заплатите на инспекторите в Столичен инспекторат и т.н. Най-притеснително е, че не се даде никаква яснота откъде ще дойдат средствата. Що се отнася до проблемите на работниците и служителите в градския транспорт ние от ВМРО смятаме, че с едно увеличение на заплатите няма да се решат проблемите, напротив необходима е една широка социална програма, която да привлича и задържа кадрите, необходими ни да осигурим масовия градски транспорт в столицата. Можем да помислим за облекчен достъп за децата на служители в градския транспорт до детски градини, да помислим за специална програма за общински жилища и т.н. 

Разговор за бъдещето на България и Европа


В "Имате думата" по Канал 3 поговорихме за предстоящото преформатиране на Европа след европейските избори. очертах тезата, че ЕС страда от липса на лидерство и от мекушавост особено по въпроси като нелегалната миграция. Ясна е нашата концепция, на ВМРО - Европа на отечествата, което значи по-малко бюрокрация, по-малко федерализация и повече свобода на националните държави. Много малко тези се чуха в настоящата кампания как да живеем по-добре. ВМРО със сигурност ще излъчи представител в Европейския парламент и голяма е вероятността да бъдат дори двама. Нашето общество не желание нещата да продължават по този крайно либерален начин, не само в България, но и в Европа. Една от тезите, които лично поставям като кандидат е Директивата за оръжията. Новите бюрократични рестрикции ограничават правото на гражданите да притежават лично оръжие, а това не е справедливо.  Мигрантската криза не е решена, а отложена, ние трябва да се подготвяме за бъдещи кризи. Ето защо трябва да усилим европейските граници и да се приложи това, за което ВМРО призовава - нулева нелегална миграция. Решението е и техническо, и политическо. Политическото е като Европа създаде лагери за тези мигранти извън своята територия, например Либия. Това означава проблемът да бъде изнесен до точките, които генерират нестабилност.  Нашата мекушавост се възприема като слабост, поради това ние не участваме в големите геополитически разговори, а това е грешка.  Вътрешнополитическият план на кампанията. решението да излезем по отделно трите партии от "Обединени патриоти" на етапа, на който беше взето, беше правилно. резултатите от изборите ще покажат тенденции. Политическият разговор се превърна в едно цинично замеряне в епитети, но не отговаря на въпроса накъде тръгваме сле 26-ти май. Все по-аболял става въпроса за отношенията между Европа и Щатите. Не мисля, че разликите в основните идеи на партиите от "Обединени патриоти", са кой знае колко съществени. ВМРО казва, че ЕС тряба да се реформира. Трябва да сменим приоритетите, а не да се занимаваме с трети, пети, десети пол. Кому е нужна джендър иделогията? Трябва да проведем един честен, но и остър разговор с намеренията на Вашингтон по отношение на митата. След 26-ти май е добре да извършим основен преглед на политическата програма на "Обединени патриоти" и поставяне на няколко наболели въпроса - приемането на концепцията на Каракачанов за циганската общност, промяната в наказатената политика за определени престъпления, темата за минималните пенсии. Това трябва да бъде изяснено и в голямата коалиция и да вървим към актуализация на коалиционното споразумение за управление. Цинизмът в публичното говорене и в политиката мина всякакви граници, това трябва да се спре, защото подклажда агресията в обществото. Емблема на политическия цинизъм днес е лицето Веселин Марешки.    

От десетилетия тлее напрежение по циганския въпрос


В студито на ТВ "Европа" развих тезата, че е необходимо институционално и всеобхватно решение на циганския въпро. Началото на процеса е приемането на концепцията на вицепремиера Красимир Каракачанов. Проблемът трябва да бъде решен както със законодателни мерки, така и с активни и координирани действия на изпълнителната власт - министерства и държавни агенции паралелно с местна власт. Предложението да се спират социалните помощи при отсъствие на децата от училище е добро и трябва да бъде подкрепено. То е реална мярка, която произтича от концепцията на Каракачанов. Мярката е разумна и логична, защото в много случаи децата се водят записани в дадено училище, но дори физически ги няма в сградата. Ние като общество не трябва да се задоволяваме с количествения критерий, а да изискваме и качество, защото и сега има циганчета от гетата, които завършват училище но са функционално неграмотни. Предложението на ВМРО за въвеждането на административно наказание общественополезен труд е възможност да установим някаква базова справедливост, защото глобите не се плащат и затова са и неефективни като наказание. Общественополезният труд има доста по възпитателен смисъл. По случая с Габрово категоричното ми мнение е, че избива трупано напрежение от поне две десетилетия, защото отраснаха поколения от гетата, които си мислят и живеят с разбирания, че са над закона, въпреки зокона и не трябва да се съобразяват с никого. МВР също е допуснало грешка и това трябва да се каже. Проспали са ситуацията, подценили са я. И не само директорът на областната дирекция трябва да понесе отговорност, а и дежурният и началникът на районното управление. Отделно от това вина им Главна дирекция на Националната полиция и по-конкретно ресорният заместник-директор, който отговаря за "Жандармерия" и "Охранителна полиция", тъй като не са давани указания и не е проконтролирано как се действа в подобни ситуации. Вместо това го слушаме този заместник-директор да мънка по телевизията и да говори глупости.

За циганската мафия в Орландовци


                          В предаването "Патарински live" по Канал 3 дискутирахме с Димитър Патарински ситуацията около акцията срещу циганския клан "Гольовци" в кв. Орландовци в София. Оцених операцията като изключителна добра, за което Прокуратурата и СДВР трябва да бъдат поздравени. Гольовците в Орландовци са част от същата кюстендилска фамилия, която е замесена в боя отпреди месец, при който един от членовете на циганския клан уби Валентин Дъбов пред дискотека в гр. Кюстендил. На 18-ти февруари заедно с Ангел Джамбазки внесохме сигнал до Главния прокурор, Министъра на вътрешните работи и Председателя на КПКОНПИ с искане за пълно и всеобхватно разследване на престъпната дейност на клана Гольовци, в т.ч. и на представители на този престъпен цеигански синдикат в кв. "Орландовци".  Известно е, че те се занимават с широк спектър от престъпна дейност: кражби, грабежи, съхранение и разпространение на наркотици, побои, убийства, продажба на акцизни стоки без бандерол, част от т.нар. гробищна мафия и т.н.  За нас от ВМРО при едно задълбочено разследване може да се окаже, че задържаните двама полицаи, взводни командири, не са единствените, които са им помагали и са осъществявали т.нар. чадър за извършване на престъпна дейност. Вероятно, дори сме убедени, че има и други. Чисто теоретично няма как само двама души да осигуряват този чадър, има и други замесени полицаи. Добре е МВР да си чисти къщичката от такива черни овци, заради които се натрупва негативизъм в обществото срещу системата.  Вероятно тази група, която задържаха, има отношение и към домовите кражби в кв. Илиянци, добре е да бъдат разпитани и за поругаването на гроба на министър-председателя Стефан Стамболов миналата година, при което изчезна бронзовия бюст от гроба му.  В последните месеци се наблюдава висока активност на МВР в противодействието на този вид престъпност, за което трябва да бъдат поздравени. Усилията на МВР и Прокуратурата трябва да придобият систематичност, за което има вече сериозни податки.  Полицейската операция е извършена правомерно. Явно е имало информация, правилно СДВР са заградили целия периметър и са проверявали къща по къща.

Протестът на циганите в Столипиново е наглост


В "Денят ON AIR" коментирах темата за полицейската акция в "Столипиново" и опитът за бунт на 200-300 цигани, на които не им се понрави, че МВР си влиза във функциите и започва противодействие на циганската престъпност, ширеща се в гетата.  Случат "Столипиново" показва, че започва да се случва това, за което от години настоявахме - МВР да влезе в гетата и да започне борба с криминалния контингент. Полицията е действала правомерно, разработвала е тези хора, имало е оперативна информация, че тези хора се занимават с незаконна дейност. Логично е, когато се прави подобна операция да се прилага и сила. Става дума за специализирана полицейска операция срещу наркодилъри. Това са търговци на смърт, половин килограм хероин е много. Задавам въпроса към протестиращите двеста цигани - те наркодилърите ли защитават, тези, които тровят и техните деца, защото с бунта си точно това правят. На циганите не трябва много да се вярва - изопачаването на истината и лъжата при тях са обичайна форма на поведение. Категоричен съм, че полицията е действала правилно, право на МВР е да използва сила и помощни средства. Ако циганите бяха бити, както твърдят, щяха да изглеждат по съвсем друг начин. Мит е, че са били бити и е имало превишение на правомощията. Обществото трябва да застане зад служителите на МВР и институцията. Циганският протест в "Столипиново" е наглост. Тези хора имат много отявлено стадно чувство, един тръгва, тарторът, и другите след него, без да разсъждават. Тези хора не се държат като нормални граждани. По отношение на борбата с незаконното строителство. През 2011г. се извърши една реформа в ЗУТ, която възложи на общините да се борят с незаконното строителство, това беше грешка, общините нямат нито физически, нито човешкия, нито финансовия капацитет да се борят с незаконното строителство. Трябва да св върнем към стария ред и борбата с незаконното строителство да стане държавна политика, с нея да се занимава ДНСК. Няма ясна и еднозначна воля в повечето политически партии да се борят с циганизацията. Интеграцията е личен избор, това не е калъп, който да наложиш на някъде. Всеки избира начина, по който да живее, но както и да избереш да живееш, първото и основно правило е да не пречиш на другите. Програмата за справяне с циганизацията ще бъде внесена в Министерски съвет, готови сме да я допълним с всички разумни предложения. Това касае цялото българско общество и бъдещето на държавата. Ако вицепремиерът не се беше намесил решително във Войводиново, нещата щяха да си продължават по същия начин, което тъжно за нашите институции. С общинските жилища в блоковете създадохме пък вертикални гета, това не трябва да се допуска - блокове пълни с туземни, които се държат все едно са под земята. Нашият опит за борба с радикализацията беше бламиран от ПГ на ГЕРБ в синхрон с ДПС. По темата със Закона за вероизповеданията бяхме предадени от нашите коалиционни партньори пак по тема, свързана с националната сигурност.  

Само репресии ще озаптят гетата


В студиото на Нова телевизия влязох в спор с измисления цигански активист и присърдужен на "Зелените" и "Да, България" Христо Николов по темата с циганските гета. Циганското гето е социална язва, проблемът не са просто сградите (това е симптом) - гетото е съзнанието на тези, които го обитават. Те не искат да живеят като бели хора. Тоя тип племена искат да живеят по този начин в условията на самодостатъчност. Подобен е случаят например с мигрантите в Моленбек, в Брюксел. Ясно е, че без репресии няма да станат нещата. Отбелязах, че циганите нямат морал и правосъзнание, каквито обществото е приело. Повече от три десетилетия се формират заони, в които моралът и законът не важат. Поради това за тях насилието е легитимен способ. Решението на всички тези проблеми с циганите са прилагане на държавната репресия в гетата, разтурване на гетата и недопускане циганите да усядат на друго място, орязване на социалните помощи и прекратяване на модела "фабрика за деца".