Общинар от ВМРО настоява да се върнат платените синя и зелена зона в София

Image Format

Председателят на групата „Патриоти за София“ в СОС и председател на транспортната комисия Карлос Контрера излиза с тази своя позиция вследствие на стоици сигнали от граждани и собствена проверка, която е направил в зоните за паркиране в центъра.

Стремежът на общината да запази здравето на столичани, като направи безплатни синя и зелена зона, за да не се трупат хората в градския транспорт, отивайки на работа, реално беше разбрана повратно, смята общинският съветник от ВМРО.

Ето и какво написа Контрера във "Фейсбук":Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране, отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците, допълва още той.

От момента на премахването на „Синя“ и „Зелена“ зона получавам гневни коментари, сигнали, жалби от живущи, които се оплакват, че трафикът е станал адски, места за паркиране няма. Нито рано сутрин, нито през деня, нито вечер.

Живущите в централната градска част и съседните квартали твърдят, че трафикът там, въпреки извънредното положение, чувствително се е увеличил, може би с 10-20%.

Облекчаване е имало само в дните с лоши атмосферни условия и снеговалеж. Една проверка по улиците, които са в рамките на зоните за платено паркиране, показва, че центърът буквално е задръстен.

В малките улици стават и задръствания от коли, които едва маневрират.

Все повече хора основателно повдигат въпроса защо се увеличават автомобилите, след като доста от търговските обекти не работят (заведения, някои магазини, част от офисите са минали в режим на работа от вкъщи и служителите им не пътуват до офисите).

Наблюдава се и чувствително увеличение на автомобили, които не са регистрирани в София, но престояват с дни в града.

Доста се оспорва и тезата, че премахването на зоните помага и на работещите, защото сутрин места за паркиране пак няма. Прави силно впечатление, че улиците са пълни с автомобили без стикери, които престояват с дни.

Друг проблем е, че започна безконтролното паркиране в нарушение на Закона за движението по пътищата - по кръстовища, пешеходни пътеки, тротоари.

Липсата на контролните екипи започва все повече да се усеща. Не са малко и случаите на неправилно паркирали по трасетата на обществения транспорт, с което се пречи на трамваите, тролеите и автобусите. Започва да става системно и паркирането на инвалидни места без съответния стикер за това.

Заплатилите пък „Служебен абонамент“ се оплакват, че не могат да го използват и служителите им, както и клиентите им, не могат да паркират, за да си свършат работата.

Това е обобщение на част от проблемите, за които бях сезиран и които се поставят от хората.

Сегашната ситуация с премахването на зоните донякъде явно стимулира паразитния трафик и нетрудовите пътувания (особено в по-топло време) – факт, който се потвърждава и от това, че на някои централни улици свободно се разхождат хора в работно време.

Създава се сериозен проблем с проходимостта на улиците заради масовото неправилно паркиране, заради липсата на места за паркиране.

Може би се допусна грешка, че зоните бяха премахнати изцяло. От друга страна Общинският щаб тогава взе това решение с аргумента да се облекчат работещите.

Така или иначе мина достатъчно време, за да започнем анализ дали тази мярка не пречи всъщност на живущите и работещите вместо да помага. От друга страна е видно, че за съжаление не малко наши съграждани и хора, идващи в София, се възползват от липсата на зона по съвсем други причини от предвидените от Столична община.

Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците.

Ето защо според мен е редно да започнем да обсъждаме възможността след Великденските празници да върнем контрола в териториите на зоните за платено паркиране.

Опасявам се, че при затопляне на времето този трафик и разходките ще се увеличат, с което ще изложим на риск спазването на препоръките за социална дистанция.

Също така е редно и да удължим служебните абонаменти и стикерите за паркиране по местоживеене с времето, в което тези зони бяха безплатни за всички. Поставям въпроса, тъй като това не е тема, която можем да се правим, че не съществува.